راه انداختن مزرعه کار جذابیه اما نه به هر شکلی!یکی از بدترین کارهایی که میتونید انجام بدید راه اندازی یک مزرعه محتواییه.
مزرعه محتوا ( content farm ) ، یک سایت ، پر از محتواهای کپی و بی ارزشه . این تجارت اینترنتی صرفا با هدف ، گرفتن ورودی از نتایج جستجوی گوگل ، فعالیت میکنه.
کپی کردن محتوای سایت های دیگه یکی از تکنیک های کلاه سیاه سئو محسوب میشه که برای مقابله با اون ، الگوریتم پاندا ، یکی از بزرگ ترین بروز رسانی های تاریخ هیولای جستجوگر دنیا ، یعنی گوگل ، متولد شد. میشه گفت استفاده کردن از محتوای کپی و بی کیفیت بدترین نوع سئو کلاه سیاهه!

سئو کلاه سیاه ، شامل روش ها ، استراتژی ها و تکنیک هایی میشه که سعی در گمراه کردن موتورهای جستجو دارن و برای رسیدن به این هدف مخالف قوانین گوگل عمل میکنن.
گوگل همیشه رضایت کاربرانش رو اولویت قرار میده و هر سایتی که ارزش کاربران رو زیر سوال ببره ، سریعا جریمه میکنه. مزرعه محتوا با مقاله های کوتاه ، بدون نام ، کپی شده ، تبلیغات بسیار زیاد و ترفندهای دیگه ، اولویت گوگل رو به بازی میگیره. حتی اگر همه این مقالات کپی هم نشده باشن ، توسط نویسندگانی نوشته شدن که صرفا برای سیاه کردن کاغذ مینویسند و نویسندگی ، حرفه اصلی اونها نیست. مقالاتی بی ارزش و سطحی که هیچ دردی از کاربران دوا نمی کنند . پس از نظر گوگل این مزارع شایستگی فراهم کردن تغذیه مغز کاربرانش رو ندارن.
و اما روند کار یک مزرعه محتوا به این شکله :
- استارت یک مزرعه ، با تجزیه و تحلیل سوالات در جستجوهای انجام شده ، اتفاقات و موضوعاتی که در اون برهه از زمان مورد توجه هستند ، زده میشه.
- درخواست ها و موضوعاتی که از تجزیه و تحلیل جستجوها بدست آمده برای شرایط خاص بر اساس معیارهای ، حجم جستجو ، تکامل زمانی جستجوها یا درآمد احتمالی انجام تبلیغات ، مرتب سازی میشن .
- تجزیه و تحلیل های مرتب شده در حالت پیشرفته ، به صورت خودکار با اتصال رابط ها به داده API موتورهای جستجو انجام میشه و با استفاده از لینک های مرتبط به شرکت منتقل میشه.
- یک الگوریتم سوالات جستجو شده رو مرتب می کنه و از اونا لیستی از اصطلاحات و مسائل که به صورت بالقوه ارزش بازاری بالایی دارن بدست میاد.
- جستجوی کلمات کلیدی اغلب به صورت خودکار انجام میشه و هدف اون فهمیدن کلمات کلیدی و موضوعات مربوط به اونه که به طور مکرر توسط کاربران جستجو میشه. عبارات جستجوی متداول شانس بیشتری برای ایجاد ترافیک دارن و همه این اقدامات قبل از نوشتن مقالات انجام میشه.
هدف از همه این تحقیقات یافتن نیازهای کاربران و فرصت های بازاریابیه ، چرا که کل این مزرعه بر پایه گرفتن ورودی هرچه بیشتر از گوگل و ایجاد ترافیک ، ایجاد میشه و هدف غایی ، بیشترین درآمد از تبلیغاته. مزرعه محتوا بر پایه تبادل لینک ها ساخته نشده.مزرعه لینک کاملا روند متفاوتی با مزرعه محتوا داره. اما هردو به دنبال یک نتیجه ان ، پول درآوردن از یک سایت به در نخور!
حتی با این جمله ساده میشه کیفیت محتوای مزارع محتوا رو سنجید :
“روزانه بیش از صد مقاله در زمینه های مختلف ، توسط مزارع محتوایی تولید می شود”.کاملا در این جمله مشهوده که این تعداد از مقاله و انتشار روزانه ، هیچ کیفیتی رو در خودش جا نمیده و فقط کپی کردن این روند رو توجیه میکنه!
پس برای شناخت مزارع محتوایی به کیفیت مقالات هر سایت و تعداد تبلیغاتش دقت کنید ، شناخت مزارع محتوا مثل سایت های اسپم ، راحت نیست اما با دونستن یکسری جزئیات این کار آسون تر میشه.
حرف آخر …
برای اینکه در قلب گوگل جا بگیرید ، با رعایت قوانین و اصول سئو ورودی سایت خود را افزایش بدید. اولویت گوگل یعنی رضایت کاربران رو ، اولویت خود قرار دهید ، پادشاه رو به گدایی نکشونید تا شاهد پیشرفت چشمگیر سایتتون باشید.
با گذاشتن یک دیدگاه کوچک این پایین ، در یک پیشرفت بزرگ سهیم شو.