با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اپلیکیشن های پیام رسان و ارتباطات جمعی ، تبلیغات شکل جدیدی به خودش گرفت و در این شکل جدید ، دیگه از اون حالت اعصاب خورد کن گذشته و احتمالی بودن نتایج ، خبری نبود. شاید به این موضوع توجه نکرده باشید اما هربار که اینستاگرام رو باز می کنید در کمترین حالت ده تا تبلیغ می بینید ، این موضوع براتون سخت نیست و ممکنه اصلا به چشم هم نیاد.خلاقیت زیادی پای این مدل از تبلیغات خرج میشه و جالب ترین بخشش هم پایین بودن هزینشه.
اینفلوئنسرها افرادی هستند که به واسطه مهارت ، خلاقیت ، شغل یا تولید محتوای خوب قادرند روی تصمیم عده زیادی از افراد تاثیر بذارند.این تاثیر گذاری امروزه یه نوع قدرت به حساب میاد و اهمیت زیادی پیدا کرده.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیه؟
با همه گیر شدن حضور در عرصه مجازی ، کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ دست به تبلیغات در این محیط زدند و اکثرا نتایج شگفت انگیز اون رو مشاهده کردند. اما چیز دیگه ای که به وجود اومد کمپین های اینفلوئنسری بود. به این شکل که قراردادی بین یک کسب و کار و یک یا چند اینفلوئنسر بسته میشد و محتوایی برای اون کمپین اکثرا به شکل ویدئو تولید میشد و مخاطبان از اون استقبال زیادی می کردند.
این کمپین ها نتایج جالب توجهی به دنبال داشت و مثل یک ویروس بین کسب و کارها پخش شد.این مدل از تبلیغات مخاطب گریز نیستند و در اکثر مواقع به واسطه خلاقیتی که در اونها بکار رفته ، مخاطب رو سرگرم می کنند و پیام رو به خوبی در ذهنشون ذخیره می کنند.
و اما اگر به فکر استفاده از این روش هستید باید چند نکته رو باهاتون درمیون بذاریم :
تا حالا شده بدون هدف مشخص در هیچ زمینه ای به موفقیت برسید؟ پس مطمئن باشید که اولین قدم و بنیاد هرکار ، هدف گذاری صحیحه و بدون اون هیچ موفقیتی امکان پذیر نیست.برای گرفتن نتیجه از اینفلوئنسر مارکتینگ هم ، اول باید هدف واضح و منطقی ای رو انتخاب کنید.
اینفلوئنسری رو انتخاب کنید که دنبال کنندگانش متناسب با پرسونای مخاطبین شما باشه یا اگر جامعه هدف عمومی تر دارید ، باید فرد یا افرادی رو انتخاب کنید که طرفداران زیادی دارند و مخاطبان از اونها تقلید می کنند.
دنیا امروز روی ایده های جدید و خلاقیت میچرخه پس اگر برای کمپینتون ایده جدیدی ندارید و به دنبال تقلید هستید ، امیدی به نتیجه اش نداشته باشید.مخاطبین شما به همه چیز دسترسی دارند و قبل از شما تبلیغات زیاد دیگری رو دیدند ، پس کمبود خلاقیت و تقلید اونارو فراری میده.
بزرگ فکر کنید اما تاثیر موضوعات کوچک را فراموش نکنید! هرچقدر که اهداف تبلیغاتی شما بزرگ باشد ، برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر ، موضوعات ساده و کوچک که شاید تابحال به آنها توجه نشده است ، گزینه مناسبی هستند.
حرف آخر
برای جواب گرفتن از هرنوع تبلیغاتی هدف گذاری صحیح اولین و مهم ترین قدم است. ریسک کردن در انتخاب شیوه تبلیغ می تواند آسیب بزرگی به برند بزند و تصویر آن را برای همیشه بد نشان دهد.هرچه خلاقیت بیشتر باشد ، احتمال موفقیت بالاتر است پس از هیچ راهی برای تاثیرگذاری بیشتر غافل نشوید.